Asiakkaan jatkohoidon järjestäminen - ekollega

Asiakkaan jatkohoidon järjestäminen

Jatkohoidossa tai asiakkaan siirtyessä toiseen palveluun on hyvä tiedostaa asiakkaan kulttuuritausta, jolloin voidaan myös varata osaavaa henkilöstöä tai materiaaleja työn tueksi jatkohoidosta vastaavalle taholla.

√ Mainitse kulttuurinen tai kielellinen tausta.
√ Asiakkaan luvalla huomioi perheen tai suvun merkitys hoidossa, jos se on hoidon kannalta oleellista.
√ Myös hoidon kannalta kriittiset kielelliset ja kulttuurisesti seikat on hyvä kirjata ylös.
Tallainen asia voi olla esimerkiksi asiakkaan saamen kielen ymmärrys, muistitesti tai lapsen kehityksen seuranta.
√ Asiakkaan perustietoja on hyvä päivittää asiakkaan luvalla.

Kuvassa on eri alueiden saame ukkoja ja akkoja gákteissä