Tekninen tuki - ekollega
Digitukea ammattilaisille
Vastaamme tukipyyntöihin arkisin kello 9-15
- Soita 040 668 5863
- Lähetä sähköposti digituki@lapha.fi
- Kysy chatissa
Tuki kuntalaisille:
Tuesta saa neuvoja, kun on ongelmia kirjautumisessa tai Virtu-palveluiden käytössä
Tuki ammattilaisille:
Tuesta saa tunnukset palveluun tai neuvoja, kun on ongelmia kirjautumisessa tai käytössä.
Palvelun tuottaja huolehtii, että käyttöoikeudet ovat ajan tasalla.
Tuki organisaatiolle:
Uusien sähköisten palveluiden toteuttaminen, käyttöönoton tuki ja käytön tuki
viestinvälitys, lomakkeet, chat ja videochat
Ohjeet eKollegaan ammattilaisille
Ohjeita ammattilaisille, joilla on laajennetut käyttöoikeudet eli vastaajatunnukset
Video: eKollegaan kirjautuminen ja salasanan tilaaminen
Video: eKollega työlistan ominaisuudet
Video: eKollega työlistan asetukset
Video: eKollega viestiin vastaaminen
Video: Hyvinvointiresepti -linkkihenkilön osuus
Video -ohjeiden sisältö on kuvattu tekstimuotoisissa ohjeissa
Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin
En tiedä salasanaani?
- Saat tilattua uuden salasanan kirjautumissivulta Oletko unohtanut salasanasi? -kohdasta käyttäjätunnuksellasi. Salasana tulee tekstiviestinä puhelimeesi.
- Mikäli et saa tekstiviestiä puhelimeesi, sinulla ei ole tallennettua matkapuhelinnumeroa eKollegan Omissa tiedoissa. Ota yhteyttä Virtu-tukeen numeron lisäämiseksi tietoihisi.
En tiedä käyttäjätunnustani?
- Ota yhteyttä virtu-tukeen.
Kuinka tilaan tunnukset?
- Mikäli tarvitset tunnukset viestien lähettämiseen (ns. kysyjätunnukset), mutta et tule vastaanottajaksi mihinkään palveluun, saat tilattua tunnukset kätevästi ottamalla yhteyttä Virtu-tukeen.
- Mikäli olet tulossa eKollega-työlistalle vastaajaksi, esimerkiksi chattiin, tiedonsiirtojen vastaanottajaksi tai verkkoneuvojaksi, pyydä esimiestäsi tilaamaan tunnukset.
Kuka voi tilata tunnukset?
- Ammattilainen voi tilata tunnukset itselleen eKollega-ammattilaispalveluihin, esimerkiksi tiedonsiirtojen lähettämistä varten.
- Esimies tekee pyynnön ammattilaisten lisäämiseksi eKollega-työlistalla oleviin palveluihin erillisellä Lähetä tukipyyntö -lomakkeella tai ottamalla yhteyttä Virtu-tukeen.
Mitä tietoja tarvitaan tunnuspyyntöihin?
- Pakollisia tietoja ammattilaisten tunnuspyyntöihin ovat: etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero, organisaatio sekä tehtävänimike.
- Vastaajatunnuksia koskevien pyyntöjen käsittelyä helpottaa, jos esimies ilmoittaa pyynnön yhteydessä myös sen, kenen tilalle uusi työntekijä tulee tai onko jollain vastaavat oikeudet jo olemassa.
Kuka vastaa, että eKollega-työlistan palveluiden tiedot ovat ajantasaiset?
- Jokainen vastaa itse omien tietojensa oikeellisuudesta (sähköpostiosoite ja puhelinnumero, tehtävänimike). Pyydämme ilmoittamaan työskentelyorganisaation muutoksista Virtu-tukeen, mikäli olet vastaajana eKollega-työlistalla.
- Esimiehet vastaavat siitä, että eKollega-työlistan palveluissa ovat oikeat henkilöt vastaajina. Virtu-tuki liittää vastaajat palveluihin esimiesten pyyntöjen mukaisesti.
Kuinka saa ilmoituksen saapuneesta viestistä?
- Saat heräte-viestin sähköpostiisi saapuneista viesteistä. eKollega-työlistan asetuksista pääset halutessasi tilaamaan ilmoitukset myös matkapuhelimeesi.
Kuinka poistan ilmoitukset saapuneesta viestistä?
- Voit hallinnoida heräteviestejä eKollega-työlistan Asetuksissa, Omat vastausjonot ja herätteet -kohdassa.
Mistä voin vaihtaa palvelukortilla näkyvän tehtävänimikkeeni?
- eKollega-työlistan Asetukset-välilehdeltä löytyy Oma henkilökortti ja siellä Ammatti. Myös työnantajatieto kannattaa antaa tähän, sillä nämä tiedot tulevat mukaan automaattiseen allekirjoitukseesi eKollega-työlistalla.