Hyvinvointilähete - ekollega
Hyvinvointilähete
Hyvinvointilähete on sosiaali- tai terveysalan ammattilaisen asiakkaalle tekemä ohjaus palveluun, joka linkittää kolmannen sektorin ja vapaa-ajan palvelut asiakkaan hyvinvoinnin tukemiseen. Hyvinvointilähetteen kautta asiakas saa itselleen nimetyn linkkihenkilön, jonka kanssa hän voi yhdessä suunnitella ja toteuttaa hyvinvointia ja osallisuutta lisääviä asioita.
Hyvinvointilähetteen pohjalta aloitettava asiakkaan ja linkkihenkilön toiminta ei ole sosiaali- ja terveydenhuollon palvelua. Hyvinvointilähetteen vastaanottaa koordinoiva linkkihenkilö kunnassa. Hyvinvointilähete on asiakkaalle maksuton palvelu.
Hyvinvointilähete tehdään yhteistyössä asiakkaan/potilaan kanssa ja sen sisällön tulee olla hänen tiedossaan.
Kuinka toimin?
Kirjaudu palveluunPalvelun työntekijät
Käyttöohje
-
Kirjaudu palveluun
Palvelun käyttämiseksi tarvitset käyttäjätunnukset tai toimikortin. Käyttäjätunnukset ja niihin liittyvät oikeudet saat Virtu-tuesta.
-
Hyvinvointilähetteen tekeminen
Hyvinvointilähete tehdään yhteistyössä asiakkaan/potilaan kanssa ja sen sisällön tulee olla hänen tiedossaan. Jos lähetettä ei pystytä tekemään asiakkaan ollessa vastaanotolla, voi lähetteen myöhemmin ns. toimistoajalla, kunhan asiasta on sovittu asiakkaan kanssa.
-
Palaute hyvinvointilähetteeseen
Hyvinvointilähetteeseen kirjataan palaute, kun asiakkaan ja linkkihenkilön välinen yhteistyö päättyy. Jos lähetteen tekijä on pyytänyt palautetta lähetteestä ja asiakas haluaa sen antaa, tulee palautteesta tieto lähetteen tekijän sähköpostiin. Lähetteen tekijä voi kirjautua eKollegaan lukemaan palautteen. Palautteessa olevaa tietoa ei siirretä sosiaalihuollon asiakas- tai terveydenhuollon potilastietoihin.
Koordinoiva linkkihenkilö saa myös koontitiedon palautteista ilman asiakkaiden tunnistetietoja. Palautetta hyödynnetään linkkihenkilötoiminnan sekä yhteisöllisten toimintojen kehittämisessä paremmin vastaamaan asiakkaiden tarpeita.