Kelan palvelut kumppaneille

Kela tarjoaa yhteistyökumppaneille mm. seuraavia palveluja ja materiaaleja (linkit aukevat uudelle välilehdelle):

  • Yhteistyökumppanien chatissa  vastataan viranomaisten  ja palveluntuottajien kysymyksiin ma–pe klo 9–15. Chatti on tarkoitettu yleisneuvontaan. Siellä ei vastata yksittäisiä asiakkaita koskeviin kysymyksiin.
  • Viranomaislinja 020 692 235 palvelee ma–pe klo 9–15. Viranomaislinja vastaa kysymyksiin, jotka koskevat etuuksien perusteita, hakemismenettelyä, asian käsittelyvaihetta tai etuuden määrää ja maksamista. Yksittäisen asiakkaan kohdalla varmistetaan, että sinulla on oikeus saada kyseiset tiedot.
  • Valmennusohjelma sosiaalihuollon ammattilaisille. Sen tavoitteena on edistää Kelan ja sosiaalihuollon yhteistyötä. Verkkokoulusta löydät myös esimiehille suunnatun esittelymateriaalin.
  • Kelan palvelutarjotin auttaa sinua suosittelemaan asiakkaallesi sopivaa palvelua ja palvelukanavaa. Voit varata asiakkaallesi ajan Kelan asiakaspalveluun verkossa tai soittmalla puhelinpalveluun. Voit ehdottaa asiakkaallesi myös Kelan etäpalvelua. Kelan puhelin- että etäpalvelussa voi hoitaa samoja asioita kuin Kelan palvelupisteessä.
  • Kelan uutiskirjeet pitävät yhteistyökumppanin ajan tasalla Kela-asioissa. Kela julkaisee uutiskirjeitä työnantajille, medialle, terveydenhuollon henkilöstölle, kansainvälisiä sosiaaliturva-asioita seuraaville sekä tutkimuksesta kiinnostuneille. Suomenkielisten uutiskirjeen lisäksi julkaistaan omat uutiskirjeet ruotsiksi ja saameksi.
  • Yhteistyökumppani voi tilata tai tulostaa itselleen Kelan esitteitä suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, saameksi ja valikoidusti myös muilla kielillä.
  • Elämässä.fi on media Kelan asiakkaille. Elämässä.fi-sivustolta voit lukea niin asiakaskertomuksia kuin Kelan asiantuntijoiden vinkkejä Kela-asioiden hoitoon.

Lue lisää Kelan palveluista yhteistyökumppaneille