Kehittäjäasiakkaat - ekollega
Kehittäjäasiakastoiminta
Kehittäjäasiakastoiminta – mitä se on?
Kehittäjäasiakastoiminnalla tarkoitamme sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakkaina olevien asiakkaiden ja/tai heidän läheistensä ja työntekijöiden yhteistä palvelujen suunnittelua, kehittämistä ja arviointia.
Kehittäjäasiakastoiminnan tavoitteena on asiakkaiden ja työntekijöiden molemminpuolisen ymmärryksen lisääminen palvelujen kehittämisen tarpeista ja tavoitteista. Yhteiskehittämisen toimintamallilla luodaan sosiaali- ja terveyspalveluihin avointa toimintakulttuuria ja parannetaan palveluita.
Kokemuksia yhteisestä toiminnasta
Kuuntele, miten asiakkaat ja työntekijät ovat kokeneet kehittäjäasiakastoiminnan. Voit kuunnella podcastit tältä sivulta tai maksuttomassa Soundcloud-palvelussa (avautuu uudelle välilehdelle). Soundcloud toimii kaikilla laitteilla.
Ensimmäisessä jaksossa käsitellään kehittäjäasiakastoimintaa kehittäjäasiakkaiden, Lassen ja Helenan, näkökulmasta. Toisessa jaksossa käsitellään kehittäjäasiakastoimintaa kehittäjäasiakastoiminnassa mukana olevan työntekijän, Petra Talvensaaren, näkökulmasta.
Tekstivastineet äänitiedostoille
Podcastit on toteutettu MoniSoTe (Monialaista ja –tieteistä osaamista sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille) –hankkeessa. Haastattelut on toteuttanut Vera Fiorentino Lapin Yliopistolta.
Työntekijälle ja työyhteisöille
Työntekijät ja työyhteisöt voivat rohkeasti pyytää kehittäjäasiakkaita tueksi asiakkaiden osallisuuden vahvistamiseksi omissa toiminnoissaan ja tehtävissään. Kehitettävät asiat voivat olla hyvinkin erilaisia pienemmistä arjen käytännön asioista suurempiin rakenteellisiin kokonaisuuksiin.
Tukea toiminnan käynnistämiseen voi pyytää Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskuksesta.
Kehittäjäasiakkaisiin voi ottaa suoraan yhteyttä ja sopia käytännön asioista.
Kehittäjäasiakkaille
Kehittäjäasiakkaana voit kertoa omista palvelukokemuksistasi tai viranomaispalveluiden yhteentoimivuudesta omasta tai läheisen näkökulmasta. Voit toimia kehittäjäasiakkaana kiinnostuksesi mukaan esimerkiksi vammaispalveluiden, perheiden, työikäisten tai ikäihmisten palveluiden kehittämiseksi. Kehittäjäasiakkaana olet mukana sosiaali- ja terveydenhuollon palveluprosessien muotoilussa.
Eri sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijät voivat ottaa suoraan yhteyttä tällä verkkosivulla esiteltyihin kehittäjäasiakkaisiin ja sopia heidän kanssaan käytännön asioista. Kehittämistoimien lisäksi kehittäjäasiakkaat tapaavat toisensa verkostotapaamisessa noin kerran kuukaudessa ja kaksi kertaa vuodessa järjestetään Kokemuksellinen asiantuntijuus seminaari yhdessä järjestötoimijoiden kanssa.
Kehittäjäasiakkaat Lapissa
Kehittäjäasiakas
Puh. 0451102185
krista.ananin@gmail.com
kieliosaaminen suomi ruotsi
Henkilökortti
kehittäjäasiakas
Puh. 046 619 6698
kinisselkasari(at)gmail.com
kieliosaaminen suomi englanti
Henkilökortti
kehittäjäasiakas
Puh. 040 535 4685
pekka.rompasaari@luukku.com
kieliosaaminen suomi
Henkilökortti
Puh. 0400 698 793
niilo.vuomajoki@gmail.com
kieliosaaminen suomi pohjoissaame
Henkilökortti
Puh. 040 837 0499
tuula.ylisaukko-oja@lapha.fi
kieliosaaminen suomi
Henkilökortti
Kehittäjäasiakkaat Pohjois-Pohjanmaalla

kehittäjäasiakas
Puh. 041 319 5636
noora.savolainen81@gmail.com
kieliosaaminen suomi englanti
Henkilökortti
Ilmoittaudu kehittäjäasiakkaaksi!
Haluatko ilmoittautua kehittäjäasiakkaaksi Posken kehittäjäasiakasverkostoon? Käytyäsi kehittäjäasiakasvalmennuksen voit ilmoittaa tietosi kehittäjäasiakasverkostoon.
Lappi: Eija Savelius-Koski, eija.savelius-koski@poske.fi
Pohjois-Pohjanmaa: Jaana Jokinen, jaana.jokinen@poske.fi
Voit myös ilmoittaa tietosi alla olevasta napista.
Yhteystiedot
Sosiaalihuollon erityisasiantuntija, lastensuojelu
Puh. 040 668 63 54
maija.hiltula@poske.fi
Tulevaisuuden sote-keskus -hanke
kieliosaaminen suomi englanti
Henkilökortti
Projektipäällikkö
Puh. 040 751 11 21
anni.partanen@poske.fi
Tulevaisuuden sote-keskus -hanke
Henkilökortti
Sosiaalihuollon erityisasiantuntija (Työvapaalla 31.7.2023 asti)
Puh. 040 184 00 07
eija.savelius-koski@poske.fi
Tulevaisuuden sote-keskus -hanke
Henkilökortti