Digitaaliset palvelut - ekollega

hankkeen logot       Digitaaliset palvelut

Uutiset

Tapahtumat

Digitaaliset palvelut

Tulevaisuuden Sote-keskus -hankkeessa toimiva digitaalisten palveluiden osakokonaisuus tukee hankkeen tavoitteita mahdollistamalla kehitettävien palveluiden saatavuuden myös digitaalisesti. Digitaalisten palveluiden alustana toimii Sähköinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus Virtu.fi sekä eKollega:n palvelut ammattilaisille.

Ammattilaisten tuki

Digipalvelut tukevat hankkeen muita osakokonaisuuksia digitaalisten palveluiden suunnittelussa, käyttöönotossa ja käytössä. Digipalvelut tarjoavat reaaliaikaisia tukipalveluita, järjestää opastuksia sekä tarjoaa ohjeistuksia.

Siirry Virtuaalisen sosiaali- ja terveyspalvelukeskuksen (Virtu.fi) tuen sivuille tästä linkistä

Esimerkkejä hankkeessa edistettävistä digitaalisista palveluista

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Huoli-ilmoitus) 

Tällä ilmoituksella voit ilmaista huolesi helposti ja nopeasti. Ilmoitettu huoli voi liittyä terveyteen, jaksamiseen tai muuttuneeseen käyttäytymiseen. Lähetetty lomake menee käsiteltäväksi palveluun liitetyille ammattilaisille. Palvelu on osa sosiaalipalveluiden kehittämistä

 

Yhteydenotto terveyskeskukseen

Sähköisen yhteydenottopyynnön avulla kuntalainen voi tehdä yhteydenoton terveyskeskukseen. Terveyskeskuksen ammattilaiset saavat henkilökohtaiset tunnukset ekollega.fi -ammattilaispalveluun ja näin voivat vastaanottaa kuntalaisten yhteydenottopyyntöjä. Palvelu on osa avovastaanottojen kehittämistä

Perhehoitajien ajanvarauskalenteri ja laskutuslomake -pilotti 

Perhehoitajien ajanvarauskalenteri toimii perhehoitajien ja ammattilaisten työvälineenä. Palveluun kuuluu perhehoitajille suunnattu laskutuslomake, jonka avulla toteutuneet jaksot laskutetaan. Palvelu on osa ikäihmisten palveluiden kehittämistä

Sähköinen lastensuojeluilmoitus 

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Palvelu on osa sosiaalipalveluiden kehittämistä.

Pyydä apua

Pyydä apua -nappi on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Nappia painamalla voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät. Palvelu on osa perhekeskuskehittämistä.

Sähköinen yhteydenotto terveyskeskukseen

Pyydä apua palvelu

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Yhteystiedot

Tuomas Laitinen
Sähköisten palveluiden erityisasiantuntija
Puh. 0408446306
tuomas.laitinen@poske.fi
Tulevaisuuden sote-keskus -hanke
Henkilökortti
Maria Martin
Erityisasiantuntija
Puh. 040 732 98 43
maria.martin@lapha.fi
Lapin hyvinvointialue, Digitaaliset palvelut, Rovaniemi
kieliosaaminen ruotsi englanti
Henkilökortti