Kehittäjäasiakastoiminta

Kehittäjäasiakastoiminta – mitä se on?

Kehittäjäasiakastoiminnalla tarkoitamme sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakkaina olevien asiakkaiden ja/tai heidän läheistensä ja työntekijöiden yhteistä palvelujen suunnittelua, kehittämistä ja arviointia.

Kehittäjäasiakastoiminnan tavoitteena on asiakkaiden ja työntekijöiden molemminpuolisen ymmärryksen lisääminen palvelujen kehittämisen tarpeista ja tavoitteista. Yhteiskehittämisen toimintamallilla luodaan sosiaali- ja terveyspalveluihin avointa toimintakulttuuria ja parannetaan palveluita.

 

Työntekijälle ja työyhteisöille

Työntekijät ja työyhteisöt voivat rohkeasti pyytää kehittäjäasiakkaita tueksi asiakkaiden osallisuuden vahvistamiseksi omissa toiminnoissaan ja tehtävissään. Kehitettävät asiat voivat olla hyvinkin erilaisia pienemmistä arjen käytännön asioista suurempiin rakenteellisiin kokonaisuuksiin.

Tukea toiminnan käynnistämiseen voi pyytää kehittäjäasiakastoimintaa koordinoivilta työntekijöiltä. Löydät sivun alareunasta yhteystiedot.

Kehittäjäasiakkaisiin voi ottaa suoraan yhteyttä ja sopia käytännön asioista. 

Kehittäjäasiakkaille

Kehittäjäasiakkaana voit kertoa omista palvelukokemuksistasi tai viranomaispalveluiden yhteentoimivuudesta omasta tai läheisen näkökulmasta. Voit toimia kehittäjäasiakkaana kiinnostuksesi mukaan esimerkiksi vammaispalveluiden, perheiden, työikäisten tai ikäihmisten palveluiden kehittämiseksi. Kehittäjäasiakkaana olet mukana sosiaali- ja terveydenhuollon palveluprosessien muotoilussa.

Eri sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijät voivat ottaa suoraan yhteyttä tällä verkkosivulla esiteltyihin kehittäjäasiakkaisiin ja sopia heidän kanssaan käytännön asioista. 

Kehittämistoimien lisäksi kehittäjäasiakkaat tapaavat toisensa verkostotapaamisessa noin kerran kuukaudessa.

Krista Ananin

henkilön kuva

Krista Ananin

Kehittäjäasiakas

Erityisosaamistani on liikuntavammaisuus ja mielenterveys, näiden palveluiden kehittäminen/ vaikuttaminen kiinnostaa minua. Toimin myös mentorina kehittäjäasiakkaille. 

Yhteystiedot

krista.ananin@gmail.com
0451102185

Kieliosaaminen

suomi
ruotsi

Koulutus ja opinnot

  • Kehittäjäasiakas valmennus Poske
  • Kokemustoimija Hengitysliitto
  • Kokemustoimija Invalidiliitto

Kokemus ja osaaminen

  • Olen ollut mukana kehittämässä palveluja ja palvelupolkuja
  • Olen ollut mukana kehittämispäivillä
  • Olen pitänyt puheenvuoroja niin verkossa kuin livenä.
  • Kehittämässä ja vaikuttamassa keskussairaalan laajennuksen suunnittelussa.

Anni Mannelin
Puh. 0452116791
anni.mannelin@gmail.com
kieliosaaminen suomi englanti
Henkilökortti
Johanna Halonen
Puh. 0400354027
johanna.halonen112@gmail.com
Henkilökortti
Kirsi Keränen
Kehittäjäasiakas, unettomuus ja masennus
Puh. 0445075909
75kipa@gmail.com
Henkilökortti
Pertti Latvala
Kehittäjäasiakas. Krooninen kipu ja aivovamma, tukihenkilö
Puh. 045 636 0358
pertti.latvala1@gmail.com
kieliosaaminen suomi englanti
Henkilökortti
Samu Jääskelä
Kehittäjäasiakas, peliriippuvuus- ja päihdetyö
Puh. 045 1860701
jaaskelasamu@gmail.com
Henkilökortti
Virpi Sillanpää-Posio
Puh. +358405748968
vsposio@hotmail.com
kieliosaaminen suomi englanti
Henkilökortti

Ilmoittaudu kehittäjäasiakkaaksi!

Haluatko ilmoittautua mukaan kehittäjäasiakasverkostoon? Käytyäsi kehittäjäasiakasvalmennuksen voit ilmoittaa tietosi kehittäjäasiakasverkostoon.

Lappi: Anni Partanen, anni.partanen[at]lapha.fi
Pohjois-Pohjanmaa: Ulla Sotaniemi, ulla.sotaniemi[at]oamk.fi

Voit myös ilmoittaa tietosi alla olevasta napista.  

Anni Partanen
Projektipäällikkö, sosiaalipalvelut
Puh. 040 751 11 21
anni.partanen@lapha.fi
VASA 2 - Vahva sote Lapin hyvinvointialueelle -hanke
Henkilökortti
Maija Hiltula
Sosiaalihuollon erityisasiantuntija
Puh. 040 668 63 54
maija.hiltula@lapha.fi
VASA 2 - Vahva sote Lapin hyvinvointialueelle -hanke
kieliosaaminen suomi englanti
Henkilökortti