Lappilaisen asiakasosallisuuden monet puolet - webinaari - ekollega
Tapahtumat
Tästä löydät Posken ja yhteistyökumppaneiden järjestämiä tapahtumia.
Lappilaisen asiakasosallisuuden monet puolet - webinaari
Alkaa: 18.11.2021 klo 09.00
Päättyy: 18.11.2021 klo 15.00
Ammattilainen, oletko miettinyt
- Miten voisit olla asiakkaalle tai potilaalle aikaisempaa vaikuttavammin hyödyksi ja avuksi?
- Miten asiakkaat ja potilaat sitoutuisivat paremmin hoitoon, kuntoutukseen tai muuhun sote- palveluun?
- Mitä yleensäkin tarkoitetaan asiakaslähtöisyydellä ja asiakasosallisuudella sote-palveluissa? Miksi se on tärkeää?
Tässä webinaarissa kuulet mielenkiintoisia puheenvuoroja ja lappilaisia esimerkkejä
Päivän teemoja:
- Ammattilaisen rooli ja mahdollisuudet asiakkaan osallisuuden tukena
- Asiakas aktiivisena toimijana omassa palvelussa
- Asiakas mukana palveluiden kehittämisessä
Aika ja paikka:
- 18.11.2021 klo 9–15 Teams-yhteydellä. Osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille tapahtumaviikolla
Kenelle:
- Lapin alueen sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstö ja kehittäjät, hyte-toimijat, luottamushenkilöt, sidosryhmät sekä muut asiasta kiinnostuneet
Tavoite:
- Edistää asiakasosallisuuden toimintakulttuuria sote-palveluissa
Ilmoittaudu mukaan 12.11.2021 mennessä! (ohjautuu uuteen välilehteen)
OHJELMA
09.00 – 09.10 Tervetuloa mukaan!
- hankejohtaja Mirva Salmela , Sote-rakenneuudistus Lapissa -hanke
- osallisuuskoordinaattori Heljä Rahikkala, Sote-rakenneuudistus Lapissa -hanke
09.10 – 09.45 Asiakasosallisuus sote-palveluissa
- kehittämispäällikkö Leini Sinervo, Terveyden- ja hyvinvoinninlaitos (THL)
09.45 – 10.15 Asiakaslähtöisyys ja -osallisuus Sote-keskusten avovastaanottopalveluissa
- terveydenhuollon erityisasiantuntija Johanna Kontiosalo, Tulevaisuuden sote-keskus -hanke
- vastaava hoitaja Heli Rousu, Pellon terveyskeskus
10.15 – 10.30 Biopaussi
10.30 – 11.00 Luottamus saamelaisten asiakasosallisuuden pohjana
- suunnittelija Niila Rahko, Tulevaisuuden sote-keskus -hanke
- suunnittelija Tuuli Miettunen, LSHP
11.00 – 11.30 Kehittäjäasiakastoiminnan merkitys eri tasoilla
- projektipäällikkö Anni Partanen, Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus
- kehittäjä-sosiaalityöntekijä Maija Hiltula, Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus
11.30 – 12.00 Lounaspaussi
12.00 – 12.30 Asiakasosallisuus Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin mielenterveyspalveluissa –
Dialoginen asiakastyö ja hoitoprosessin aloitus yhteistoiminnallisesti
- sairaanhoitaja YAMK Mia Kurtti, perhe- ja psykoterapiakouluttaja
- osastonhoitaja Timo Haaraniemi, Kemin mielenterveys- ja päihdepalvelut LPSHP
- kokemusasiantuntija Marjo Saarela
12.30 – 13.00 Lasten, nuorten ja perheiden monialaiset neuvonta- ja ohjauspalvelut – esimerkkinä Rovaniemi
- sosiaali- ja terveydenhuollon erityisasiantuntija Marja Leena Nurmela, Rovaniemen kaupunki
- lapsityönohjaaja Mari Pohjanen, Rovaniemen evl. seurakunta
- lastenohjaaja Mira Uimaniemi, Rovaniemen evl. seurakunta
13.00 – 13.30 "Sitä alkaa taas elää niinku ihminen" – kokemus hyvinvointilähetteestä
- projektisuunnittelija Tarja Mouhi, Linkki lappilaiseen hyvinvointiin -hanke
13.30 – 13.40 Biopaussi
13.40 – 14.10 Kokemusasiantuntijat mukana erikoissairaanhoidon mielenterveyspalveluissa
- sosiaalityöntekijä YTM Sari Veikanmaa, Psykiatrian poliklinikka LSHP
- kokemusasiantuntija Ulla-Maija Helin, Balanssi ry
14.10 – 14.40 Kokemusasiantuntija ammattilaisen rinnalla osana työyhteisöä
asiakasosallisuuden vahvistajana
- suunnittelija Mia Nahkuri, Etsivä ja matalan kynnyksen työ Lapin ensi- ja turvakoti
- kokemusasiantuntija
14.40 – 14.55 Onko asiakasosallisuudella oikeasti jotain merkitystä? Miksi?
14.55 – 15.00 Päätöshetki
Lisätietoja: osallisuuskoordinaattori Heljä Rahikkala, helja.rahikkala@kolpene.fi, 040 623 5200
Yhteistyössä