Tapahtumat

Tästä löydät Posken ja yhteistyökumppaneiden järjestämiä tapahtumia.

null Lappilaisen asiakasosallisuuden monet puolet - webinaari

Lappilaisen asiakasosallisuuden monet puolet - webinaari

Alkaa: 18.11.2021 klo 09.00

Päättyy: 18.11.2021 klo 15.00

Ammattilainen, oletko miettinyt

  • Miten voisit olla asiakkaalle tai potilaalle aikaisempaa vaikuttavammin hyödyksi ja avuksi?
  • Miten asiakkaat ja potilaat sitoutuisivat paremmin hoitoon, kuntoutukseen tai muuhun sote-  palveluun?
  • Mitä yleensäkin tarkoitetaan asiakaslähtöisyydellä ja asiakasosallisuudella sote-palveluissa? Miksi se on tärkeää?

Tässä webinaarissa kuulet mielenkiintoisia puheenvuoroja ja lappilaisia esimerkkejä

Päivän teemoja: 

  1. Ammattilaisen rooli ja mahdollisuudet asiakkaan osallisuuden tukena
  2. Asiakas aktiivisena toimijana omassa palvelussa
  3. Asiakas mukana palveluiden kehittämisessä

Aika ja paikka:   

  • 18.11.2021 klo 9–15 Teams-yhteydellä. Osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille tapahtumaviikolla

Kenelle:

  • Lapin alueen sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstö ja kehittäjät, hyte-toimijat, luottamushenkilöt, sidosryhmät sekä muut asiasta kiinnostuneet

Tavoite:

  • Edistää asiakasosallisuuden toimintakulttuuria sote-palveluissa

Ilmoittaudu mukaan 12.11.2021 mennessä! (ohjautuu uuteen välilehteen)


 

OHJELMA

 

09.00 – 09.10 Tervetuloa mukaan!

  • hankejohtaja Mirva Salmela , Sote-rakenneuudistus Lapissa -hanke
  • osallisuuskoordinaattori Heljä Rahikkala, Sote-rakenneuudistus Lapissa -hanke

09.10 – 09.45 Asiakasosallisuus sote-palveluissa

  • kehittämispäällikkö Leini Sinervo, Terveyden- ja hyvinvoinninlaitos (THL)

09.45 – 10.15 Asiakaslähtöisyys ja -osallisuus Sote-keskusten avovastaanottopalveluissa

  • terveydenhuollon erityisasiantuntija Johanna Kontiosalo, Tulevaisuuden sote-keskus -hanke
  • vastaava hoitaja Heli Rousu, Pellon terveyskeskus

10.15 – 10.30 Biopaussi

10.30 – 11.00 Luottamus saamelaisten asiakasosallisuuden pohjana

  • suunnittelija Niila Rahko, Tulevaisuuden sote-keskus -hanke
  • suunnittelija Tuuli Miettunen, LSHP

11.00 – 11.30 Kehittäjäasiakastoiminnan merkitys eri tasoilla

  • projektipäällikkö Anni Partanen, Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus 
  • kehittäjä-sosiaalityöntekijä Maija Hiltula, Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus 

11.30 – 12.00 Lounaspaussi

12.00 – 12.30 Asiakasosallisuus Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin mielenterveyspalveluissa – 
Dialoginen asiakastyö ja hoitoprosessin aloitus yhteistoiminnallisesti

  • sairaanhoitaja YAMK Mia Kurtti, perhe- ja psykoterapiakouluttaja
  • osastonhoitaja Timo Haaraniemi, Kemin mielenterveys- ja päihdepalvelut LPSHP
  • kokemusasiantuntija Marjo Saarela

12.30 – 13.00 Lasten, nuorten ja perheiden monialaiset neuvonta- ja ohjauspalvelut – esimerkkinä Rovaniemi

  • sosiaali- ja terveydenhuollon erityisasiantuntija Marja Leena Nurmela, Rovaniemen kaupunki 
  • lapsityönohjaaja Mari Pohjanen, Rovaniemen evl. seurakunta
  • lastenohjaaja Mira Uimaniemi, Rovaniemen evl. seurakunta

13.00 – 13.30 "Sitä alkaa taas elää niinku ihminen" – kokemus hyvinvointilähetteestä

  • projektisuunnittelija Tarja Mouhi, Linkki lappilaiseen hyvinvointiin -hanke

13.30 – 13.40 Biopaussi

13.40 – 14.10 Kokemusasiantuntijat mukana erikoissairaanhoidon mielenterveyspalveluissa

  • sosiaalityöntekijä YTM Sari Veikanmaa, Psykiatrian poliklinikka LSHP
  • kokemusasiantuntija Ulla-Maija Helin, Balanssi ry

14.10 – 14.40 Kokemusasiantuntija ammattilaisen rinnalla osana työyhteisöä
asiakasosallisuuden vahvistajana

  • suunnittelija Mia Nahkuri, Etsivä ja matalan kynnyksen työ Lapin ensi- ja turvakoti
  • kokemusasiantuntija 

14.40 – 14.55 Onko asiakasosallisuudella oikeasti jotain merkitystä? Miksi?
14.55 – 15.00 Päätöshetki


Lisätietoja: osallisuuskoordinaattori Heljä Rahikkala, helja.rahikkala@kolpene.fi, 040 623 5200

Yhteistyössä