Asiakkaan ääni monialaisessa yhteistyössä -juliste on julkaistu!
VASA 2-hankkeessa mielenterveys- ja riippuvuuspalvelujen kehittämisen kokonaisuudessa on vahvistettu moniammatillista ja monialaista yhteistyötä. Yhteistyön tekemisessä päätavoitteena on, että asiakas saa tarvitsemansa tuen oikea-aikaisesti, ja että palvelut muodostavat sujuvan yhtenäisen kokonaisuuden. Asiakas on moniammatillisessa ja monialaisessa yhteistyössä keskiössä ja hän on aktiivinen toimija läpi prosessin.
Hankkeessa on yhteistyössä kehittäjäasiakkaiden kanssa laadittu Asiakkaan ääni monialaisessa yhteistyössä -juliste (linkki aukeaa uuteen välilehteen). Tarkoituksena on tätä kautta muistuttaa, mitä asiakasnäkökulmasta ammattilaisten tulee huomioida moniammatillisessa ja monialaisessa yhteistyössä. Tavoitteena on myös vahvistaa sitä, että asiakas tulisi kohdatuksi mahdollisimman asiakaslähtöisesti.
Lisätietoja:
Jonna Lindholm, jonna.lindholm@lapha.fi, päihde- ja riippuvuuspalvelujen kehittäminen
Miia Välimaa, miia.valimaa@lapha.fi, opiskeluhuollon kehittäminen

Kehittämistyötä tuetaan Euroopan unionin NextGeneration Eu rahoituksesta ja se on osa Suomen kestävän kasvun ohjelmaa.