Tapahtumat

Tästä löydät Posken ja yhteistyökumppaneiden järjestämiä tapahtumia.

null Asiakaskokemuksen Superpäivä Rovaniemellä 15.9. avovastaanottojen kehittäjille

Asiakaskokemuksen Superpäivä Rovaniemellä 15.9. avovastaanottojen kehittäjille

Alkaa: 15.09.2022 klo 9.30

Päättyy: 15.09.2022 klo 16.00

Kenelle:

  • Terveyskeskusten avovastaanoton tiimeille
  • Lapin sotepalvelujen asiakaskokemuksen kehittäjille ja johtajille

Aika: 15.09.2022 klo 9:30–16:00

Paikka: Rovaniemi, Hotel Santa Claus (Korkalonkatu 29, 96200 Rovaniemi)
Etäosallistumismahdollisuutta ei valitettavasti ole.

Ilmoittaudu heti, tilaa on rajoitetusti! Ilmoittautumisaika päättyy keskiviikkona 7.9.

Ilmoittautumiset tämän Webropol-linkin kautta: https://link.webropolsurveys.com/S/31368079EF3FE5B3 (linkki aukeaa uuteen välilehteen)
 

Hei avoterveydenhuollon kehittäjä!

Tervetuloa kohtaamaan, kuulemaan ja oppimaan yhdessä palvelukokemuksen kehittämisen supertähden Tuija Seipellin seurassa. Yhteisen päivämme teemana on asiakaskokemus. Samalla viritellään entistä tiiviimpää yhteistyötä ja keskinäistä verkostoa, kun loppusuora ennen Lapin hyvinvointialueelle siirtymistä on edessä.

Muistatteko terveyskeskusten entrauksesta Tuija Seipellin ja hänen esimerkkinsä Disneylandin palvelukokemuksesta ja hotellien siivouskärryistä? Paljon on tapahtunut Lapin terveyskeskusten kehittämispolulla vain muutamassa vuodessa sen jälkeen: nyt on hyvä hetki pysähtyä ja saada uusia ajatuksia ja eväitä erityisesti potilaiden palvelukokemuksen näkökulmasta.

Tuija on syyskuussa Suomessa ja nyt on jälleen mahdollisuus tulla kuuntelemaan Tuijan vaikuttavaa ja juuri tähän tilaisuuteen räätalöityä esitystä sekä hyödyntää hänen osaamistaan sote-keskustenne palvelukokemuksen kehittämisessä edelleen! Tuijan esitykset ovat aina täynnä hyviä, hyödyllisiä ja hauskoja esimerkkejä, joihin on helppo samaistua ja jotka on helppo jakaa myöhemmin muillekin tiimiläisille.

Innostusta, hauskaa, ideoiden ja kokemusten jakamista sekä kehittämistä on siis luvassa! Ja kaikille osallistujille jää käyttöön Parhaat Ideat -lista, joka kehitetään päivän työpajaosuudessa. Ideoiden toteutumista ja tuloksia – sekä hyviä että huonoja – juhlitaan seurantatapahtumassa syksyn tai alkuvuoden aikana luultavimmin hybridimallin avulla. Seurantatapahtumasta keskustelemme lisää superpäivän aikana.

"Tärkeintä on se, että asiakaskokemuksen ydinhenkilöt – asiakaspinnassa ja sen tukena toimivat työntekijät sekä asiakkaat – otetaan mukaan kaikessa," sanoo Tuija. "Hoitoalalla työskenteleviltä ei empatiakykya puutu, se vain pitää saada jokapäiväiseen uudiskayttöön parantamaan asiakaskokemusta, vähentämään työstressiä ja optimoimaan resursseja. Ruutia ei tarvitse keksiä uudelleen eikä mutkistaa asioita. Pienillä, helpoilla ja yksinkertaisilla toimenpiteillä saadaan usein jokapäiväiseen työntekoon uutta sujuvuutta, minkä myötä stressi vähenee ja asiakaskokemus paranee. Jatkuvan stressin ja muutoksen, ylikuormituksen ja kaiken kiireen keskellä on helppo unohtaa, kuinka hyviä me jo osaamme olla ja kuinka paljon voimme yhdessä parantaa haasteellisia kipukohtia ilman sen suurempia seremonioita. Tämän päivän tavoite on löytää, jakaa ja ideoida käteviä jokapäiväistä työtä helpottavia ratkaisuja kaikille."

"Koska olemme joka päivä asiakkaan kanssa tekemisissä, voimme muotoiluajattelun ja palvelumuotoilun keinoin sekä selkeällä talonpoikaisjärjellä luoda sujuvuutta sen sijaan, että mutkistamme asioita. Kokeilemalla, testaamalla ja kyselemällä voimme saada asiakkaiden palautetta nopeasti ilman, että yritämme arvata, minkä 'pitäisi' toimia ja näin riskeerata resurssien hukkaanmenoa. Kaiken tavoitteena on sujuvampi työpäivä ja sitä kautta parempi asiakaskokemus."
 

Superpäivän ohjelma

Aamupäivän puheenjohtajana terveysjohtaja Miia Palo

9:30 Tervetulokahvit

10:00–10:45 Miksi asiakaskokemuksen kehittämiseksi pitää ponnistella?
strategiajohtaja, (tarkentuu myöhemmin), Riitta Liinamaa, osallisuus- ja asiakkuuslautakunnan puheenjohtaja

Alustukset ja keskustelu

10:45–12:00 Kaikki on asiakkaan asiaa
Tuija Seipell

12:00–13:00 Lounas (omakustanteinen)

Iltapäivän puheenjohtajana johtajaylilääkäri Jyri J. Taskila

13:00–13:30 Kolme kehittämiskokemusta kentältä: Näin me onnistuttiin – tai mokattiin
Haastetaan kolme kiinnostavaa terveyskeskustiimiä jakamaan tarinansa (varmistuu myöhemmin)

13:30–16:00 Ideointityöpaja pienryhmissä, Parhaat Ideat -listan luominen, keskustelu
Tuija Seipell
Iltapäiväkahvit tarjoillaan työskentelyn lomassa

16:00 Hyvää kotimatkaa!


Lisätietoja Tuijasta löydät verkko-osoitteista www.tuijaseipell.com ja www.thecoolhunter.net (linkit avautuvat uuteen välilehteen)


Lisätietoja tapatumasta
Ulla Ylläsjärvi
Asiantuntijalääkäri, Tulevaisuuden sote-keskus Lapissa -hanke
Puh. 040 489 5080
ulla.yllasjarvi@kolari.fi